“The Networker” develops BNI’s social-media strategy

Christian Masson, a BNI director and member, is the founder of The Networker (Le Réseauteur) a business that was launched in 2006. Recognized as a specialist in networking, relationship marketing and the integration of social media into business, Christian developed BNI Canada’s Web 2.0 strategy, which will be implemented at the end of October 2011.

Synergy between networks

According to Christian, social media and networking complement each other. Even if one is virtual and the other is physical, good practices remain the same for both: it is appropriate to take care of your network.

In fact, social-media profiles are like business cards. They leverage credibility and can sometimes be the linchpin of concrete and physical relationships that would never have existed otherwise. Without being an end in of itself, the virtual world can break down distance and expand and create relationships that can lead to a physical meeting. At the same time, the contact established in a physical meeting can be extended thanks to social media. The key to success is to combine these two processes.

With this in mind, and because of its extensive physical network, BNI Canada entrusted to Christian the development of its strategy on social media. Beginning in October, it will be applied regionally, provincially and nationally.

Expertise serving BNI

Since he joined BNI in 2006, Christian has held several positions, including education coordinator, membership committee member, ambassador and director, for BNI chapters in Montreal’s downtown
and east end. At the same time, the businessman established a solid reputation for himself in the field of
networking and social media, and he founded his company The Networker (Le Réseauteur).

Very involved in BNI, Christian placed his talents at the organization’s service at the end of 2010, when he became the social media coordinator and community manager for BNI Canada.

If you want to benefit from Christian’s expertise or get additional information on the implementation of the strategy, please feel free to contact him.

Contact:

514-990-3794 christian.masson@christian-masson.com www.ChristianMasson.comLe « Réseauteur » élabore la stratégie des médias sociaux pour BNI

Christian Masson membre et directeur BNI est le fondateur de l’entreprise The Networker – Le réseauteur, lancé en 2006. Reconnu comme spécialiste en réseautage, marketing relationnel et intégration des médias sociaux en entreprise. Christian a dirigé l’élaboration de la stratégie Web 2.0 de BNI Canada qui sera mise en place fin octobre 2011.

Nécessaire complémentarité des réseaux

Selon Christian, les médias sociaux et le réseautage sont complémentaires. Même si l’un est virtuel et l’autre est physique, les bonnes pratiques sont les mêmes : il convient de prendre soin de son réseau.

De fait, les profils sur les médias sociaux sont des cartes de visite, des leviers de crédibilité et parfois même la pierre angulaire de relations concrètes et physiques qui n’auraient jamais existé autrement. Sans être une fin en soi, le virtuel permet de rompre les distances, d’étendre et de créer des relations qui pourront déboucher sur une rencontre physique. À l’inverse, une rencontre physique peut se prolonger grâce aux médias sociaux. La clé du succès réside dans la combinaison de ces deux procédés.

Fort de cette constatation et d’un réseau physique très étendu, BNI Canada a confié à Christian l’élaboration de sa stratégie sur les médias sociaux. Dès octobre, celle-ci aura une application régionale, provinciale et nationale.

Une expertise au service de BNI

Depuis son arrivée au sein de BNI en 2006, Christian a occupé plusieurs poste tel que ; coordonnateur en éducation, comité des membres, ambassadeur et directeur BNI pour les sections du centre-ville et de l’est de Montréal. Parallèlement, l’homme d’affaires s’est forgé une solide réputation dans le domaine du réseautage et des médias sociaux et a fondé son entreprise The Networker (Le Réseauteur).

Très impliqué au sein de BNI, Christian a mis son talent au service de l’organisation à la fin de l’année 2010 en devenant coordonnateur des médias sociaux et gestionnaire de communauté pour BNI Canada.

Si vous souhaitez bénéficier de l’expertise de Christian ou avoir de l’information supplémentaire sur la mise en place de la stratégie, vous pouvez communiquer avec lui.

Contactez :

514 990-3794 christian.masson@christian-masson.com www.ChristianMasson.com